Rànquing Tardor 2022

Crònica regata 18/12/2022 – Rafel Farrés

Avui regata de Nadal.
A la sortida lluita per aconseguir la posició a prop de comitè. Al final, tot i obtenir una bona posició, l’Ariadna surt per mitja línia i agafa una certa avantatge. Jo he de cenyir al màxim per desventar al Remy que tinc darrere. Virem tots a dalt, jo davant seguit de l’Ariadna una mica més enrere. El triangle es bastant gran i costa veure les boies. Iniciem el llarg amb les mateixes posicions. Segona cenyida sense canvis, tot i que al final, tot i que jo puc passar directe, l’Ariadna ha de repicar i deixar espai al Xavi i Infiesta que venen per estribord.
A la popa veig que darrere l’Ariadna no hi és. Es veu que ha bolcat, i tinc tres patins més enrere que cal vigilar. Un d’ells, el Remy es va desmarcant.
El vent ha rolat una mica a l’última cenyida, però segueixo pel bordo ja que no veig ningú que es desmarqui. Cal virar molt passat l’espigó per poder entrar directe.
Amb aquesta regata tanquem el rànquing de la tardor del 2022 amb 12 regates. Tot un rècord de proves, ja que s’han pogut aplicar els tres descartes.

Crònica regata 11/12/2022 – Rafel Farrés

Avui, amb el dia gris que feia, fred i un vent poc definit, el principal repte que hem tingut es aconseguir el mínim de participants per poder fer la regata.
Finalment, el Joan Casanova es brinda a participar per poder tancar el mínim de 5 participants. Al final simplement farà la sortida, però la regata és vàlida, perquè han de ser 5 patins a la línia de sortida.
Comencem la regata amb un vent de llevant de 6/7 nusos i bastant onada. Prou incòmoda perquè costi mantenir el rumb de cenyida. A la sortida em puc desmarcar una mica, però l’Arnoud vira abans i sembla que agafa avantatge. A l’encreuament puc passar per proa sense problemes i ell encara ha de repicar per passar boia, amb el que guanyo un bon avantatge.
Llargs i segona cenyida sense canvis. Pel bordo de terra es navega molt bé, perquè es pot planejar l’onada, però amurats a babord l’onada et ve de cara i costa molt.
A la popa tinc l’Arnoud prou lluny i quasi m’oblido. Quan arribo a boia me’l trobo a sobrevent navegant al llarg amb molta més velocitat que jo i entra a la boia primer. Crec que m’he obert massa per agafar la boia, i m’he saltat una rolada, que l’Arnoud ha aprofitat magistralment.
Tot i que em puc colar per sobrevent ja el tinc un pèl lluny. Veig que cenyeixo una mica més que ell, però no prou per agafar avantatge i decideixo virar. L’Arnoud em veu tard i quan vira ja he agafat un bon avantatge. A prop de costa sembla que hi ha més vent, perquè l’Arnoud va més lent. Puc virar per encarar la línia davant d’ell i acabar la regata.
Està clar que encara que tingueu un bon avantatge no ens podem despistar mai.

Crònica regata 4/12/2022 – Arnau Pou

Dia ennovulat i gris. Queda una mar de fons amb onada llarga que, amb un vent quasi nul a les 13h, fa que dubtem de sortir. Apareix vent per Arenys i un parell de velers que corren feixucs. En Jaume Infiesta es tira a l’aigua tot flotant fins que arriba a la zona de vent i comença a caminar. Veiem que la cosa s’anima i sortim amb un vent d’uns 6-7 nusos que està 250º. En Pol munta a 240º, i per tant la sortida dona per barca amurat a estribord. Els de mitja línia sortim amb pitjor angle però més velocitat. Al cap de poc la flota comença a virar, per fer el bordo de terra, però en Damià i jo continuem per dalt, el vent fa rolades cap als 260º i això ens dóna l’avantatge que conservarem el que queda de regata.
Els llargs són ràpids i el vent torna a 240º i cada vegada més tancat cap a sud. Regata molt divertida, i amb bon vent.

Crònica regata 27/11/2022 – Rafel Farrés

La meva crònica d’avui és molt curteta. Des de la meva posició no he vist el que passava més enrere, i potser és més interessant.
Sortim amb un vent de 230/240 de 7-8 nusos que va pujant, i mar plana amb una onada llevant llarga.
A la sortida intento buscar la posició per comitè, però al moment de la sortida em provo atrapat entre el Pep Bosch i el Joan Xapellí. Vist que m’espera navegar a la desventada d’ells dos, inicio una virada per agafar el bordo de terra. He de parar a mitja virada, ja que encara hi ha un altre patí que ha sortit per comitè, és enrere i he d’evitar virar a la seva proa. Al final viro un cop a passat.
Amb vent net puc navegar ràpid. No sé si virar de nou, un cop desmarcat, però estic fent una bona proa, i per terra veig el mar més blau, senyal de vent. Intento arribar fins a l’alçada de l’espigó, perquè sé que virant aniré directe a boia, però el vent, a prop de terra, va cap a la dreta. Cap als 240 en lloc dels 230.
Al virar veig que els tinc tots darrere i puc guanyar la primera boia sense dificultat. Segurament a ells, la petita rolada que he trobat a l’acostarme a terra, els hi ha arribat abans i els ha perjudicat.
Amb més de 10 eslores sobre l’Arnoud, seguit del Pep no he de patir gaire. L’Arnoud se m’acosta una mica al primer llarg, mentre intento veure on cau la boia, però al segon puc recuperar la mica de distància perduda.
La resta de regata ja és fer el recorregut sense errors per mantenir l’avantatge guanyada.

Crònica regata 20/11/2022 – Rafel Farrés

Comencem la regata amb un vent oscil·lant de 6/8 nusos de 210º. A la sortida el Llorenç busca vent net a la zona de boia, per evitar la concentració a la zona de comitè. El vent oscil·la entre 220º i 200º, i en algun moment sembla que el Llorenç té un cert avantatge i en altres no. A l’encreuament ens ha de cedir estribord a mi i després al Pep. Tot i això, virar curt no li va malament, ja que passa la boia 1, en primer lloc, seguit de l’Arnau. El Pep i jo una mica més enrere, amb el Pep a sobrevent.
El Llorenç passa la boia 2 primer, posició que podrà mantenir fins a l’última cenyida.
Arnau i Pep trabujen curt i m’he de situar a sotavent d’ells. Maniobrant a dreta i esquerra aconsegueixo situar-me davant d’ells a l’encarar la boia 3 i iniciar la 2a cenyida.
Puc progressar bé per terra. El Llorenç ha virat amunt a mitja cenyida i aprofito per seguir en el mateix rumb. A la Boia 1 arribem molt junts, Llorenç amb sobrevent que aprofita, ja que jo he de cenyir al màxim per passar la boia.
A la popa frec a frec amb el Llorenç fins que arribem junts a la boia 3. A l’Última cenyida el Llorenç s’ha passat d’orsada i queda parat davant meu. Viro per agafar el bordo de dalt i ell segueix per terra. Imagino que repicarà per marcar-me, però no ho fa i segueix per terra. El vaig mirant tota l’estona. La situació no està gens clara. Al virar veig que no podré passar, i potser es cola fins hi tot el Pep. Bé. M’estalviaré de fer la crònica. Cal mirar la part positiva. Però a mida que progresso en aquest rumb el vent va girant cap a l’esquerra i són ells els que no passen la boia. Cenyint a rabiar puc passar per la proa del Llorenç sense problemes i virar amb tranquil·litat per guanyar. Hi ha hagut sort. El Jaume Infiesta, que ha decidit seguir el meu rumb s’aprofita també de la rolada i entra en 4rt lloc. L’Arnoud ha bolcat a la primera cenyida i ha perdut tota opció.

Crònica regata 13/11/2022 – Rafel Farrés

Iniciem la regata amb un vent a 180º d’uns 5/6 nusos. Intento agafar la sortida per comitè, el corrent em treu una eslora i l’Arnoud es cola per sobrevent. Intento cenyir més que ell fins que, a mitja cenyida el puc deixar a l’estela. He de vigilar al Pep que avança molt de pressa per sotavent, però crec que quan viri no podrà passar per la proa. Viro amb ell. El vent ha rolat i el segon bordo ens deixa lluny de boia i cal repicar de nou. Viro massa curt i he de repicar per pasar la boia, cosa que aprofita l’Arnoud per apropar-se molt. Sortosament, no el suficient i puc encarar el primer llarg en primera posició. L’Arnoud amenaça per sobrevent i he d’orsar un parell de cops per evitar els seus atacs. De mica en mica vaig guanyant distància i puc tancar el triangle amb un cert marge. La segona cenyida la fem per baix, i hem d’apurar fins la platja per passar la boia. Un altre cop he de repicar, però ja sense amenaces a prop, ja que tinc un cert marge.
A la popa puc augmentar el marge per tenir un final de regata còmode. L’última cenyida comporta alguns canvis. El vent en lloc d’anar a garbí, està per sota els 180º, i el Pep que ha agafat el bordo de dalt, pot passar davant de l’Arnoud, que fins l’última cenyida anava segon. Jo tinc un avantatge suficient i em puc permetre l’error d’haver agafat el bordo equivocat. Al final el Pep entra en segon lloc, seguit de l’Arnoud. El vent ha anat baixant en lloc de pujar i el Fredy Balcells i en Joan Xapelli no poden acabar la regata tot i haver fet tot el seu recorregut fins al final de la popa.

Crònica regata 3/11/2022 – Xavi Vila

Per fi un dia de vent al Maresme !! després de gairebé mes i mig. Poc a comentar, garbí 14/16 knds, sortida amb barca, massa amunt, onada forteta, no veiem la boia del llargo, finalment, estava moooolt amunt, arribem casi cenyint. Regata maca, i amb velocitat. El Lilu fort, segon, tota l’estona, lluita entre Rafel, Pep i Bernat i el Vivó, ben aprop.
Hem fet els 2 i 3r bordos per terra per mandra de virar, però ja anàvem bé. Ha rolat una mica, endins a la primera, que hem fet per adalt, i ens ha anat bé per arribar a boia sobrats. Per abaix, jo anava controlant que ningú no virés, i així ha estat. Arribada una mica confosa, no sabia si hi havia una o dues boies, però anar tranquil fa que puguis corregir
Visca el veeeeeent !!!

Crònica regata 30/10/2022 – Rafel Farrés

Avui hem fet la regata amb la confiança de que el vent pujaria mentre muntàvem, però no ha sigut així. El vent s’ha mantingut mooolt fluix entre 2 i 3 nusos, sort que, en no haver-hi onada, s’ha pogut navegar una mica, el just per tancar el triangle amb la primera cenyida i els dos llargs per tornar a la boia de sortida. Ja no hi ha hagut vent per més.
A la sortida el Pep i l’Arnau cenyeixen molt bé, i el Pep em pot avançar per sotavent i situar-se primer. El Pep vira amb línia de boia, però amb el poc vent la deriva és molt alta i quedarà curt. Decideixo allargar i virar més amunt. Amb el poc vent la virada es fa molt lenta i el Jaume em passa molt a prop.
El segon bordo es fà mooolt lent. El vent rola a l’esquerra, cosa ens va bé, i que clarament perjudicarà al David que ha apostat pel bordo de terra esperant el Garbí.
Puc passar la boia primer i iniciar el primer i segon llarg sense canvis, seguit del Jaume i del Pep mes enrere. Mentre fem el segon llarg anem cridant al Pol perquè doni l’arribada a baix, perquè no ens veiem amb cord de començar una nova cenyida. Ja són més de les 14:00 i una nova cenyida i popa ens portarà una hora més de regata, ja que el vent continua igual de fluix o més que a l’inici.

Crònica regata 23/10/2022 – Pau Gratacós

Sortida corregida al vent després que durant l’espera el vent roda cap a la dreta partint d’un 210.
Anem amunt amb el Rafel i una mica més endarrer l’Arnaud i el Bernat (a barlovent) A mitja cenyida entra el vent per dalt i m’escapo una mica.
Les posicions es manenen al llargo.
A la segona cenyida viro només sortir de boia però allargant una mica per terra em recupera tota la flota, per poc passo primer davant al Rafel.
Ens mantenim a la popa.
A la 3era en Rafel m’atrapa i virem junts a baix, amb el sotavent em passa. Abans d’arribar a la línia faig un repicó cap a la dreta, el Rafel em segueix i el puc passar donant camí just fins a l’arribada.

Molt disputat un altre cop, molt bé, molt divertit!

Crònica regata 16/10/2022 – Rafel Farrés

Avui sortim puntuals tot i que el vent és molt fluixet, ja que a les 16:15 hi ha el Madrid-Barça i hem d’acabar aviat. El pol ja està avisat de tallar la regata si cal per ser a terra a les 14:00.
El vent és de 4-5 nusos de migjorn, amb petites rolades. Pau, Xavi, Lilu… disputen la sortida per comitè, i opto per sortir a mitja línia per tenir vent net. Puc sortir més avançat, però Pau, Xavi i Lilu estan a sobrevent i cal allargar fins que virin a boia. Viro amb ells amb línia de boia per mantenir l’avantatge ara a sobrevent. Amb la rolada arribem lluny de boia i cal repicar. Al virat per arribar a boia es creua el Bernat que em passa per la popa, però molt a prop. Allargar la cenyida li ha anat bé. Puc passar primer, seguit del Bernat, que ha de fer un 360 perquè ha tocat boia, i el Pau. Als dos llargs puc mantenir la distància i iniciar la segona cenyida. El Pau està a unes 10 eslores i sembla una distància prou gran per no tenir problemes. Viro amunt quan ell vira, i el mateix quan torna a virar per anar a boia. Però navega molt fi, i de mica en mica va retallant la distància i al virar, ja només tinc l’avantatge de tenir estribord. El Pau vira més tard, perquè la meva virada és un pèl curta. A més, a prop de boia el vent rola a l’esquerra i he de repicar. Per sort el Pau, tot i que ha allargat més, ha de fer el mateix i puc mantenir-me davant. A la popa cal mantenir el marcatge i amb sort puc aguantar el primer lloc per passar la línia al final de la popa.

Crònica regata 9/10/2022 – Rafel Farrés

De mica en mica va entrant el vent, i a les 12:00 tenim ja uns 4 nusos de llevant amb rolades a Xaloc.
La línia està muntada a 90º, però amb les rolades a Xaloc sembla millor sortir per comitè. En Pau te la posició presa, i l’únic que puc fer, és colar-me per sotavent i apropar-me a comitè. He de frenar a la mateixa línia perquè el corrent no em tregui. Al final puc sortir a sotavent del Pau i amb l’Arnoud i Jaume Vivó vigilat de prop. El Pau per sobrevent cenyeix molt bé, no té problemes per guanyar primer la boia 1. Al llarg em puc apropar, ja que ell navega més obert. El Pau trabuja abans d’arribar a boia i m’ha de deixar passar, ja que jo tinc estribord, però amb això guanya l’interior de boia. El Pau surt de la boia 2 amb velocitat i em desventa, ja que jo he quedat a sotavent. A més l’Arnou s’apropa molt i el tinc just darrere. El vent és de Xaloc el que fa que la segona cenyida doni un rumb quasi directe per terra. Tot i això l’Arnoud ho prova per dalt. El vent torna a llevant i amb tot això, el Pau ha agafat un avantatge d’unes 10 eslores. El problema és que quan vira per encarar de nou la boia 1 el vent rola de nou a xaloc, diria que uns 20º. Amb això amb l’encreuament m’ha de cedir estribord, i puc passar per la seva proa, cosa que em permet iniciar la popa, en primer lloc, tot i que molt junts. Naveguem la popa en paral·lel, el Pau més amunt i jo per sota, el que em dóna una reserva per orsar. Darrere l’Arnoud ja no hi és. Es veu que ha bolcat, i tit i que ha pogut desbolcar ràpid s’ha distancia molt. El vent ha caigut molt i el Pol ha muntat l’arribada al final de la popa. Amb la mica d’orsada em puc apropar i entrar davant del Pau per molt poc, ja que el Pol dóna dos senyals d’entrada consecutius

Crònica regata 2/10/2022 – Rafel Farrés

Avui, a l’estar la carretera tallada, hem sigut pocs a la regata. Al ser pocs i fer molt vent, hem tingut dubtes de si sortir o no, ja que a Arenys a les 11:30 ja donava 20 nusos de vent. Després ha semblat que afluixava una mica i ens hem animat, ja que tot i ser intens el vent era molt estable i hi havia poca onada.
La sortida donava una mica a babord, i tot i esperar una mica per no donar pistes he anat cap a babord. El Pep m’ha vist i també ha vingut. He hagut de repicar a l’últim minut perquè no m’agafes la posició. La sortida ha anat bé, tot i que l’Infiesta m’ha passat per popa bastant a prop. Ha volgut sortir per boia però a estribord. A la primera cenyida em segueix de prop el Pep que vira curt, i m’obliga a virar per mantenir la marca. La resta han agafat el bordo de dalt, però tot i així quedo davant d’ells. El Pep no té tanta sort. Al llarg, ja amb un cert avantatge puc navegar tranquil la resta del recorregut. A les cenyides cal treballar, però la popa és espectacular. Muntat sobre l’onada el pati planeja molt, fins que la vela entre en pèrdua, per l’acceleració. A l’última cenyida ja no cal prendre riscos. Miro enrere, i veig que qui em segueix és el Jaume Vivo. El vent no ha canviat, ja que per baix hem pogut fer les tres cenyides amb el mateix rumb. A la tornada veig que falta el Pep, imagino que igual a tornar, però el cas és que ha bolcat. L’Arnoud i l’Arnau l’han anat a buscar. Al final ha pogut desbolcar i tot arreglat.
D’acord amb l’anemòmetre d’Arenys, hem navegat amb 18 nusos i puntes de 22. Tot i això, s’ha navegat molt bé. Han faltat els cracs del vent fort. Sempre buscant aquest vent, i el dia que fa el vent que els hi agrada no venen.