Rànquing Primavera 2022

La regata d’avui coincideix amb el Trofeu de Sant Pere, que ha acabat amb el següent resultat:

Trofeu Sant PereVelaNom
113345Jaume Infiesta
12172Jan Mateu

Crònica de la regata 26/6/2022 – Xavi Vila

Ventet de 10/12 nussos però onada que semblava que en fés 17. No massa participants, motivat “diuen”, que per la festa major de Canet, bailoteo,etc,etc💅
Sortim tots a estribord, i la boia 1 es veia cada cop més avall…. Bastanta velocitat, cenyidors amunt (Rafel, Lilu, Llorenc), altres donant camí. Viro i cap a boia, deixant passar al Lilu, però el Llorenç no em veu i em vira davant … velocitat, orço per esquivar lo, em dona i cap a boia. Resulta que la boia anava “suelta” i cada cop era més a barlovent…
Passo la boia i, intuint sararo, viro més amunt per deixar espai. Darrera he sentit algun crit (entre ells).
Llargos moolt ràpids, sobretot el primer, i el segon, semblava com si baixés el vent.
Segona cenyida x amunt. Viro massa curt i faig virar als perseguidors igual (Llorenç i Lilu). Un patiment passar la boia (que tornava a ser al seu lloc – balissadors intrèpids- ) cenyint a rabiar i amb mooolta onada i corrent, però passem !
Popa lenta !! On és el vent ??
El Llorenç ja el tinc a sobre, literal. Calculo malament i l’he d’apartar amb la mà o forat…..mea culpa ! 🙏🏻encaro la boia davant, i orço a muerte amb cama i mig còs a l’aigua. Ell, volia aprofitar el forat de dins i li he vist la cara de “em menjo la boia”, però m’he obert i no l’ha tocat, si bé, l’ensurt crec que l”ha descol.locat una mica, perquè al tornar a cenyir ha trigat una mica i li he anat agafant barlovent i velocitat
Viro llarg (dos cops, no !! ) i línea !!!
El Llorenç ha repicat a la boia i foto finish amb el Pep. Jo, des d’abaix, crec que ha passat ell davant, malgrat un cop dins, ha amollat x deixar passar al Bosch, però no ho tinc clar.
En fi, ens ho hem de fer mirar, ¿ pq el Vila amb vent li surt tot, I sense, s’enfonsa ?? La meva dona diu que a la vida, no tot és el físic, però ja començo a dubtar….😎

Crònica de la regata 29/5/2022 – Jordi Mateu

Jordi Mateu – Crònica 29 maig, vent del 120 aprox rolant al final al 140° de força 2.
Sortida clara per barca,
Tiro per baix amb Lilu , Pep, Jordi del Forum etc..
Passo boia enganxat amb el Llorenç i em passa al llarg.
Seguim així amb David i Jordi Cirerà i Pep Bosch agafant posicions.
Llorenç a la ceñida, se’n va a buscar la boia de desmarque i jo el segueixo fins que ens donem compte que nem a boia equivocada.
Perdem 1 posició a favor del David que es posa al capdavant. Es clar sempre per dalt pero a l’última cenyida Llorenç prova sort i busca anar per terra, David el marca i jo decidei o amar per dalt, un role en el mome t oportú i entro directe primer

Jorge Cirera – La explicació dels canvis a la línia d’arribada han vingut donats pel role a la última cenyida. Els que hem pujat per la dreta hem pogut virar curt i fer una proa molt bona fins la línia. Amb aquesta situació he pogut passar amb estribord per la proa del David i el Llorenç, amb el Rafel darrera que ha allargat un pèl massa la primera bordada. M’he colat segon.

Crònica de la regata 15/5/2022 – Rafel Farrés

Dia assolellat amb molt poc vent. Tot i ser mitjans de maig, fa un dia de platja, però encara no tenim el canal ni la senyalització a terra. Quan ens trobem a les 12:00, veiem que la platja ja comença a estar ocupada pels banyistes i hem de córrer a deixar els patins per tenir lloc. Amb el canvi climàtic haurem d’abalisar molt abans a partir d’ara.
Mentre discutim amb algun banyista que no vol sortir, va entrant el vent i a les 13:00 el Pol dóna la sortida. Hi ha una mica de corrent. El Jordi i l’Arnau queden fora de línia i són cridats pel comitè. El Jordi reacciona ràpidament i l’Arnau, que no té clar si ha de tornar a sortir o amb un 360º en te prou, triga una mica més. El Llorenç cenyeix bé a sobrevent. Jo intento navegar més obert però no prou. A l’encreuament he de deixar passar al Jaume a estribord, el Llorenç que ja ha passat i allarga per dalt. El bordo de terra i va bé. Quan arribo a línia de boia el Jan, que el ting a sotavent em diu, “Vira ara que passes primer” Abans de sortir, ja he vist que hi ha corrent de garbí i allargo una mica més. Sort que no li he fet cas. La virada curta m’hagués obligat a repicar. En l’encreuament passo la boia primer, amb el Llorenç darrere que encara ha de virar. Tinc un bon avantatge. El bordo de terra era el bo. Aconsegueixo mantenir la distància als llargs. En iniciar la cenyida segueixo per terra tot el que puc, amb l’ull posat amb el Llorenç per si es desmarca. De fet, ell va encara més prop de costa, ja que encara no hi ha les boies. De tota manera, tot i que el Llorenç s’ha apropat una mica continuo primer a la popa.
A l’acabar la popa el Pol em pregunta que si acaba allà la regata, que ja portem una hora i li dic que això ho ha de decidir ell, ja que jo seria jutge i part. Veig que munta la línia però el Llorenç, Jordi i Bernat segueixen la regata pel bordo de dalt. Segueixo no sigui que el Pol hagi canviat d’idea. El bordo de dalt no li va bé al Llorenç que perd el segon lloc a mans del Jordi, però la regata s’ha acabat al final de la popa, per tant, aquest bordo final no compte
Hem aprofitat el vent al 100% des del moment que s’ha iniciat. A l’arribada els banyistes ja no hi són i entrem sense problemes.

Crònica de la regata del 1/5/2022 – Josep Bosch

Avui al Marivent tot deia que no faríem regata, el mar com un mirall semblava un d’aquells dies de canícula d’agost. A les 12:30 estàvem per plegar, quan ha entrat una mica de vent de sud, entre 3 i 4 nusos, una broma, però suficient com perquè els que en teníem més ganes ens animéssim a muntar. En el temps d’anar a l’aigua el vent s’havia establert en 4-5 de garbí que, amb mar plana i pràcticament sense rolades ja no ha variat fins al final. Com que era tard, en Pol ha muntat només dues boies. La sortida afavoria babor, tant que l’Arnaud, l’Arnau i en Jaume em sembla han hagut de repicar per poder sortir. Jo era el que estava més a estribord i he sortit per sobre en Xavi, xafant’li el vent i agafant una avantatge que ja no he deixat escapar. Navegació maca, sense sorpreses, gairebé hipnòtica. Estrany l’absència de rolades amb tant poc vent, potser l’única ha fet que el Xavi s’estalviés de repicar a la segona cenyida i gairebé m’avancés a l’última empopada. Molt bon dia, llàstima no fóssim més, bona setmana!

Crònica de la regata del 17/4/2022 – Rafel Farrés

Regata complicada avui pel fort vent i el desconcert amb el recorregut.
El triangle semblava no estar ben muntat, perquè la boia de cenyida estava dins de mar, quan el vent era paral·lel a la costa, a uns 70º. Un cop a la línia, en veure que el Pol es posava a sota la boia, he entès el triangle estava muntat amb les boies a estribord, ja que per sortir hem de deixar la primera boia a estribord. He pensat que ho havia fet per no haver de muntar el triangle massa lluny de costa degut a la forta onada. Tot quadrava.
Vis des d’aquest angle, era una cenyida la vent a 70º i la boia 2 a dalt. Tot correcte. L’Arnoud em pregunta que passa i li dic que em sembla que el triangle està muntat amb boies per estribord, però a la resta de la flota i ha el natural desconcert.
Sortim uns quants segons després del senyal, perquè amb el vent no hem sentit res, i per sota la vela era difícil veure les banderes. Segueixo amurat a estribord cap a platja amb un grup encapçalat pel Arnoud que em segueix. Però un altre grup segueix el recorregut habitual, i de fet quan arribem a la boia 1 ens els trobem davant navegant en direcció contrària. Amb els cracks a Formentera, el Llorenç perdut per una rotura de material i el Vila que sorprenentment no ha vingut amb un dia del vent que li agrada, m’agafen de referent i decideixen modificar el rumb i agafar el meu.
De fet, és el recorregut que quadra amb el vent. Les cenyides són cenyides, els llargs, llargs i la popa es una popa. Tot i que deixant les boies per estribord. El recorregut deixant boies a babord no quadrava per cap banda.
Naveguem amb un vent intens, que ha començat a uns 18-20 nusos i ha anat baixant fins a uns 16 i forta onada, però que de mica en mica es va controlant. La popa tancada no es gaire recomanable per no clavar el patí a la sortida de l’onada i decidim fer dos llargs oberts. El vent es va tancant més i ve cada cop més de terra, fins a uns 60º a l’última cenyida. Entro primer abans que arribi el Pol per muntar la línia, seguit del Jaume Vivó i el Pep, que ja la troben a lloc. En Llorenç que ha trencat ha anat a parar a Arenys i el Bernat també trenca tot just acabada la regata i va a parar passat el club perquè no pot cenyir.
En arribar a terra la sorpresa és quan el Pol ens confessa que tot ha sigut casualitat, i que no era conscient d’haver muntat el recorregut amb boies per estribord. Misteris de la navegació.

Regata Social 10 de Juny 2022 – Crònica David Sainz

La regata ha començat amb un vent de sud una mica agarbinat d’uns 8-10 nusos i crec que s’ha mantingut aixi tota la regata. Felicitats al Pol perque ha montat un triangle gran i ben colocat que permetia recuperar als diferents bordos.
La sortida hem sortit en Josep, Llorenç i jo junts pero a mig bordo he virat perque queia a sobre del Josep i no anava comode, a la primera boia ha donat millor per dalt i aixo a donat una ventatge considerable al Josep i al Llorenç que han pasat primers desprès hem pasat tota la flota junts. Desprès dels dos llargs ens hem separat en dos grups. A la segona cenyida tant sols pasar la boia de sotavent he virat cap a mar i he pogut atrapar al Josep que ha allargat una mica massa per baix.
A l’empopada he aconsegit acostar-me al Llorenç perque ha tingut algun problema amb l’escota i hem pasat la boia de sotavent molt junts, he vist que degut a que ha pujat el vent o pel que fos cenyia millor hi he anat reduint distancies fins que he pogut pasar al Llorenç, despres ha anat provant virades pero el seguia ja que no ho tenia gaire clar, finalment hem arribat molt junt. Ha sigut molt emocionant, i clar, si guanyes encara es mes divertit.