Rànquing Tardor 2021

Rafel Farrés guanya el rànquing tardor de 2021, seguit del Jordi Mateu i Arnoud de Witte en segona i tercera posició. En categoria Junior Tom Rondeau es classifica en primer lloc, seguit d’en Jan Nadal en segona i Guy Rondeau en tercer lloc.

Crònica Rafel Farrés

Quan arribem al club, els pronòstics de vent més desfavorables no és compleixen i a les 11h ja tenim un garbí establert de 6-7 nusos i mar molt plana. Com que és la regata de Nadal decidim sortir puntuals per poder fer l’aperitiu després. El vent ha pujat una mica i encara pujarà més durant la regata, que passarà d’uns 8 nusos a uns 12 a l’última cenyida.
La línia de sortida es molt llarga, però no dona per sortir a babord. De fet, l’intent d’en Fredy no surt bé, tot i que mantenir-se en el bordo de terra no li va malament. Hi ha una mica d’aglomeració al cantó de comitè, però en general Lilu, Bernat i jo podem sortir amb vent franc sense canviar posicions en el primer tram. Jo viro a sotavent del Lilu i passo per la seva popa. Ell vira més tard. A boia el Lilu em passa per proa i vira després, i el Bernat vira curt i també passa. Jo com que ja havia virat abans, ja tinc velocitat i em puc situar primer al primer llarg. Li agafo una certa distància al Bernat que s’ha situat segon. A la segona cenyida viro una mica passat quan ell vira, de fet una mica curt, i jo tinc més marge per navegar més obert amb velocitat. A la boia ell ha de repicar i és troba amb Lilu, Remy i crec que en Xavi, i no pot navegar tant còmode com jo que vaig sol.
A la popa i l’última cenyida ja no hi ha més canvis i la classificació queda de la manera següent:

1 – Rafel Farrés
15 – Jaume Infiesta
DNF. – Joan Casanova

Crònica Jordi Mateu

Vent sud de 6 a 8 nudos, mar plana pero amb algo de mar de fons estranya.
Sortida neta i agrupada, triangle molt propet de Terra però ben muntat.
El bordo bo sempre era per terra tot i que Llorenç, Rafel etc.. i jo hagim anat al primer tram per fora.
Llorenç es posa primer i va guanyant distancia. Rafel i Pep en passem a la segona cenyida. A la popa els puc avançar i en posó segon marcant al Rafel, allargo el bordo per terra fins quadi la sorra i just aquesta apurada en dona per atrapar el Llorenç que per fora s’ha hagut d’obrir per rolada”suposo” i també per despiste😜.
En general tots agrupats molt a prop nostre, bona regata del Josep, Toni i Arnau

Resultats regata 5/12/2021

1 – Xavi Vila
2 – Rafel Farrés
3 – Josep Bosch
4 -Damià Bosch
5 – Jaume Vivó
DNF – Arnoud de Witte i Jaume Infiesta. DQF – Llorenç Mateu

Crònica 28 de Novembre 2021 – Rafel Farrés

Arribem al club cap a les 11h30 amb un vent de mestral, però de cop s’atura i ens quedem sense vent. Al cap d’una estona apareix un vent d’uns 7-8 nusos de Xaloc.
En Pol i el Ricard surten a muntar i situen el triangle a 100º, en línia amb el vent dominant. La línia de sortida sembla perpendicular al vent, però en el moment de la sortida torna a rolar i s’envà cap a 70-80º, i la sortida a estribord és impossible. Sortim tots a babord. El David agafa un bon avantatge, la resta de la flota ens queda en línia però a sotavent. En David vira amb l’Arnau i l’Arnoud crec. A mi em sembla que han virat curt i allargo una mica perquè no ho veig clar i penso que no podran passar. Arnau i Arnoud efectivament no passen, però el David sí que ho fa, encara no entenc com, i agafa una bon avantatge. Unes 10 eslores o més al grup.
No hi ha canvis als dos llargs, fins al final del segon on en Xavi Vila recupera molt i me’l trobo enganxat a la popa. Orso per assegurar l’interior i poder passar la boia sense dificultats.
A la segona cenyida el David torna a virar curt, i aquest cop no passa. La distancia amb nosaltres ha augmentat una mica. Té una avantatge molt cara i tots tenim clar que guanyarà. Vira sobre la línia de boia i passa per iniciar la popa. Jo, que he allargat una mica més he de virar abans de boia per una rolada. Amb tot això arribem a la boia junts amb el Xavi Vila i l’Arnau Pou. A la sortida de boia he quedat darrere d’ells però torno a orsar i els puc passar. El vent encalma, però amb la inèrcia anem tirant. El David està com parat no gaire lluny nostre i el passem. El vent torna a rolar aquest cop a garbí, amb rolades a ponent. Intento mantenir la posició, perquè tinc al Xavi Vila molt a prop. En l’últim tram el vent es manté en garbí, no torna a rolar a ponent, sort d’això, perquè si no el Xavi s’hagués colat davant.
Encara no entenem que li ha passat al David, amb l’espectacular avantatge que ens havia agafat. Misteris de la regata.

Crònica David Sainz

Una super experiencia amb una unica conclusió, fins que no es creua la linea d’arribada no es pot dir que has guanyat 😢.
Bona cronica Rafael, hem sortit per la boia, al virar les onades venien del través i quan t’agafava l’onada si et posaves a la proa surfejaves i orçaves molt, quan l’onada masava et posaves a la proa per arribar i tornar a agafar vent, crec que per aixo he pogut pasar la boia.
Realment es molt trist veure que passes l’ultima boia amb molta distancia de la flota i es para el vent per tu i veus que la resta van tirant fins el punt que pasen pel teu costat i no pots fer res, fins i tot he enfilat a la costa i no hem movia gens ni mica, totalment parat i veure com els altres van pasant a 10m del meu pati es per plorar. Visca el pati i la mare que el va parir

Resultats regata 14 de Novembre 2021

DNF- Jaume Infiesta
DNF-Tom Rondeau

Crònica David Sainz:

La cronica es molt facil, estar super atent a les bufadetes i resar per que les rolades t’afaboreixin.
Al final ha pujat una mica el vent i hem disfrutat.
Per cert amb el llorenç hem dit que el primer que arribi a la sorra i ell ha arribat primer.

Crònica Llorenç Mateu:

Hem sortit amb un Llevant fluix i just sortir ha mort del tot.. comitè ha preguntat si anulava i li hem dit que esparvem aviam que passava i ha rolat a garbí, en Bosch jo i em David que havíem tirat cap a terra hem anat molt a poc a poc directe a boia i en vila que estava a dalt tenia una llarg empoat que no es movia gaire, llavors han dit de fer el triangle i acabar a abaix, mentre comitè escurçava el segon llarga que era una cenyida el tres de davant hem decidit seguir Pk es navegava b, al arribar a baix em decidit pujar pero era una cenyida oberta i directa i en David a dit d acabar a la platja, ell a creuat primer la línia de mar i l’he passat de cami a terra. En David just guanyador… se que es una tocada de nassos per comitè però el vent ha entrat tard i ens han tallat just quan començàvem a navegar

Crònica Regata 7/11/21: Rafel Farrés

Fa un bon dia, i sembla que vol entrar el Garbí. L’onada és molt grossa i amb molta ressaca. De tota manera decidim muntar.
Treure la zodiac resulta complicat i amb un cop d’onada estan a punt de bolcar, però al final aconsegueixen controlar la situació i sortir a muntar.
Els patins sortim bé. I un cop a mar amb un vent de 230° d’uns 8-10 nusos es navega bé amb una onada llarga.
Sembla que la línia dóna per sortir a babord, però no està clar. Decideixo córrer la línia, però amb la rolada costa de passar i hem de virar quasi tots a mitja línia.
El Xavi surt molt bé després de virar, i jo viro després. Un pèl a prop del Pep, tot s’ha de dir, que també vira.
El Xavi ha agafat un bon avantatge, seguit del Pep, jo i l’Arnoud mes a sobrevent.
Xavi vira curt, potser massa. Jo demano obstacle a l’Arnoud, ja que estem arribant a la línia de boies, i viro. Sembla clar que no passo, però de mica en mica el vent s’envà a la dreta i puc passar primer. El Xavi ha de repicar i ha perdut l’avantatge. Em segueix el Pep al llarg que m’agafa l’interior i he de posar peus a l’aigua per deixar-lo passar. Així i tot agafo jo l’interior de la següent boia i puc passar primer.
A la segona cenyida segueixo el bordo de terra, perquè amb l’onada es fa una bona proa, tot i que l’Arnoud ho intenta votant curt i no li va malament. A partir d’aquí ja no ho ha més canvis.
A platja l’Arnoud, que ha fet segon, ens obsequia amb un porró de cervesa, ja que avui fa 50 anys. Plena joventut. En relació a mi clar!!!

Crònica 31 octubre: Jordi Mateu.

Meteo amb vent del Sud de 9 a 14 nusos amb onades de fons del sud.
Sortim amurats a babord per una rolada d’últim minut.
La sortida decisiva amb Bernat i Rafel que en avancem ja que sortim més afavorits.
Per fora hi havia més vent, marco al Rafel tota la regata i mantinc la distància fins al final. Bernat també apretant i passo la paraula a l’Arnaud que entra 4art.

Crónica 2a part: Arnoud de Witte

Joan Xapelli, Lluis Fabá (que agafaba velocitat cap a Ibiza) i jo, no aconseguim passar línea de sortida i hem de repicar. Mateixes posicions fins al segon llarg on passo al Fredy, i després al Arnau només per haver virat més curt a boia. Bernat em deixa passar a l’empopada, però al pas de boia, puja amunt de seguida sense que jo el marqui, acaba recuperant i entra 3r, jo 4rt seguit d’Arnau, Fredy, Joan i Lluis.

Crònica Jordi Mateu – 24 d’Octubre

Vent de l’Est de 6 a 8 nusos,
Regata curta i rápida. Ben muntada !
Seguim al Pau per terra amb Bernat i Quim
Rafel i Joan X van per fora.
Passa Pau primer seguint- lo jo i en Joan Xapellí.
Rafel ens segueix i Lluis
Al llarg atrapo al Pau. Intento agafar distància i córrer però em costa.
Després, dues cenyides molt semblants per fora.

√M’ha funcionat portar la vela plana.
√ Flexor molt tancat.

A la última cenyida Pau tria el bordo de terra i s’ha apropat.
Remi ha anat agafant posicions i entra 4 darrera de Rafel.

Crònica Remy Rondeau – 24 d’Octubre

Després de la sortida bordo de terra però a dintre hi ha mes vent i decideixo anar amunt . Per desgràcia hi ha in pesquer que està tirant el Trasmall en moviment de comisio amb mi però com que està pescant i es vaixell amb maniobra restringida li haig de deixar pas : per popa seva no puc ( xarxa ) i m’obligo a canviar de bord paral·lel a terra ( es aquí on perdo posicions : tinc molt a prop en Lluís, en Quim, Arnaud . Aviso al Rafel que ens creuem i li dic que el Barco està pescant i vigili . El pescador li diu que passi per la proa (agggghhhhhhh!!!!, ell si i jo no !!!) . Començo a atrapar a la gent , sobretot en el llarg( boia 1/2 i 2/3 ), començo a córrer i avançar ( atrapo Xapelli i en Lluís ( deu no do en Lluís!!!! Oju ). Vaig avançant i arribo 4, amb el punt de mira al Rafel . Llàstima que ha estat curta que si no ???????. Bon Barco i rapid el del Llorenç . Apa bona nit .

Classificació regata 17 d’octubre

JUNIOR – Tom Rondeau

Crònica de Jordi Mateu.
Us dec el porró🍼!!
Vent de l’est d’ uns11nusos baixant a 8 al final de la regata. Poca onada, regata curta, amb poques rolades.
Sortida molt agrupats.
Viro quan puc i vaig per fora, en segueixen Llorenç i Rafael i Vila.
No he de repicar a cap boia i això m’ajuda a agafar distancia las seguidors ben trimat vaig rápid i puc fer angle. Llorenç corre molt però ha d’anar més obert i Rafael tot el contrari del Llorenç. Entren Llorenç i seguit de’n Rafel. El “pelotón” molt agrupats.

Classificació regata 10 d’octubre

8è – 2620 Jaume Infiesta

RET 1975 Pau Gratacós

Crònica de Rafel Farrés:

Amb un vent molt canviant, en Pol i el Ricard munten el triangle a 90º. A la sortida el vent rola a uns 70º i fa que la sortida doni completament a babord. A instàncies d’en Llorenç, en Pol i el Ricard canviar la línia per posar-la perpendicular al nou vent. D’aquesta manera el comitè queda més afavorit i tothom busca aquesta sortida.
La flota es divideix en dos, uns per terra i els altres per dalt i amb les rolades no queda clar qui sortira guanyant.
Al final el Pau passa primer la primera boia, posició que ja no deixa fins que abandoni la regata al final de la popa.
Molta aglomeració a la boia 2, on Llorenç i Arnoud aconsegueixen recuperar posicions, ja que venien d’una mica enrere, tot i que el Jordi, Arnau i Lluís mantenen la posició.
A l’iniciar la segona cenyida la flota es torna a dividir, uns per baix i els altres per dalt, on sembla que hi ha més vent. Passar la boia es difícil, i obliga a fer diferents repicades, perquè sempre sembla que passes i al final canvia el vent i no arribes.
Iniciem la popa Pau en primer lloc, seguit de Llorenç, Rafel i Jordi, que recupera molt bé per avançar en Rafel de nou. Al arrivar a la boia 3 per iniciar l’última cenyida, ja són quasi les 14:00 i en Pau, que va primer sobrat, decideix anar cap a terra per no fer tard al dinar. La resta seguim. Llorenç i Jordi passen primers i quan en Rafel arriba a la boia la rolada li permet fer una proa molt millor i agafa una cert avantatge. Virant més tard amb la rolada pot situar-se davant i acabar la regata primer seguit del Jordi i la resta.