Rànquing Estiu 2022

RANQUING ESTIU 2022

Amb el trofeu Masriera acaba el rànquing d’estiu 2022 que guanya el Llorenç Mateu amb 21 punts, i tres regates guanyades, seguit de Josep Bosch amb 25 i Jordi Mateu amb 41 punts.

TROFEU JOSEP Mª MASRIERA
DNF3345Jaume Infiesta
DNF90Josep Mª Masriera

Trofeu Masriera 25 de Setembre: Crònica Rafel Farrés

Regata llarga avui, per fer honor al trofeu Masriera. El vent continua rolon amb canvis constants entre Migjorn, Xaloc i al final Garbí. La sortida dona clarament per babord, tot i que uns moments abans de la rolada semblava que es podia sortir per comitè.
Llorenç, Jordi, Xavi Vila i Lilu surten bé per boia, jo un pel a sotavent, perquè he anat a boia un pel tard. Decidim virar amb la rolada, quan de cop el patí queda proa a vent, i aprofitar quan allarga, però els canvis són freqüents i cal triar. Al primer pas de boia passen Llorenç, Vila, Lilu i jo darrere. Veig una maniobra estranya del Jordi, que després ens diu que ha tocat boia. Al final dels llargs les posicions no han canviat i iniciem la segona cenyida igual. Veig que Vila i Lilu estan molt junts i decideixo virar amunt. Llorenç, Lilu i Vila han fet diverses virades per les rolades, però jo decideixo seguir igualment amunt perquè em sembla veure més vent a dalt. Al pas de boia ja passo a prop del Llorenç, que segueix primer. Veig un patí bolcat, que deu ser el Lilu i el Xavi Vila més avall.
A la popa no hi ha canvis. A l’inici de la tercera cenyida, el Llorenç vira cap amunt, però jo veig que el garbí ja està establert i segueixo aquest cop per terra fins quasi línia de boia. El Llorenç ho veu i vira de nou. Arribem a la línia junts, Llorenç amurat a babord passa sobrat, i jo a estribord allargo fins a buscar la línia de boia per virar. El Llorenç vira, penso que ja per entrar, però a virat curt i ha de tornar a virar pe arribar a línia. Les rolades juguen males passades. Com que jo ja enfilo línia amb velocitat i ell acaba de virar per fer-ho entro davant d’ell per menys de mitja eslora.

Regata 18 de Setembre: Crònica Rafel Farrés

Interessant regata la d’avui amb un vent entre migjorn i llevant. La sortida dona clarament per comitè, on s’organitza una mica de tap buscant la millor posició. Surto un pel mes avall per sota el David que surt molt ràpid i de seguida queda a sobrevent meu i em desventa. Viro amunt tan bon punt puc, a mitja cenyida. A la boia passen el David, Pau, Jordi i Joan Sunyer davant meu. al final cel primer llarg aconsegueixo superar al Joan per quedar amb quarta posició, que és el resultat que esperava tenir avui. Però encara queda molta regata, i paseen moltes coses. David es desmarca per baix a la mateixa boia, i jo segueixo per dalt amb el Pau. El vent rola de manera oscil·lant entre llevant i migjorn i decideixo virar quan el vent escurça i amb això puc recuperar posicions fins asituar-me darrere el Jordi. A la popa el Jordi es desmarca per la dreta i el Pau per l’esquerra. Qüestió d’anar vigilant i aconseguir la màxima velocitat. El Jordi inicia la tercera cenyida i vira pel bordo de terra, perquè el de dalt no sembla que doni bé. Jo segueixo un tros per dalt per buscar més vent, perquè a la segona cenyida ja he vist que al David no li ha anat bé, i viro un pel més amunt. Ens anem creuant amb el Jordi, ell sempre davant, però cada cop estic més a prop. La clau aquí és quin rumb seguir segons el vent. A prop de boia el Jordi sembla que allarga més per l’esquerra i continuo amunt viro cap a la línia quan el vent torna a escurçar i puc creuar davant d’ell. La regata ha sigut llarga, ja que el vent ha anat baixant i hem acabat a les 14:20.

Regata Diada 11/9. Crònica de Jordi Mateu

Llevant de 6 a 9 nusos amb mar creuada. Sortida lleument afavorida per boya, però el Vila i Lilu que ho ha vist, prudenent han acabat virant. Jo he anat per terra a la primera junt amb  i per dalt a les següents. Vila i Bosch molt a prop. Molt bé Arnaud que ja sortir tard peri ha remuntat 5 patins. No se que explicar més 🙈

Regata del 4 de Setembre 2022. Cronica de Xavi Vila

Regateta maca, avui, per a tots els públics. L’Anna s’ha desmarcat i li ha rolat a favor. Hem anat a “rebufo”, encara que no hauríem d’haver intentat cenyir com ella. Millor apostar per la velocitat, més oberts.  Per això, el Llorenç, molt àgil, però ha repicat a la segona, mentre el Vila ha pogut passar passar, com ha pogut, a 2cm de boia i ha mantingut posició a la popa i 3a cenyida (avui sí portava les ulleres). Dia macot. Onada  “molestona” amb vent lleugera i progressivament rolón cap a la dreta, alhora que minvant.

Regata del 31 de juliol 2022. Crònica de Josep Bosch.

Dia maco, amb prou vent, un migjorn que ha anat pujant fins als 8-10 nusos del final, força corrent i poca onada. La sortida semblava que donava per boia, i encara que no hagués donat, la corrent ens hi ha portat. En Jan, en Vila i jo hem sortit arran de boia, amb en Rafel darrera, i en Llorenç i en Pau que ja hi eren, maniobrant per poder sortir. Fent cas del rumor de que el vent quan entra, entra primer per dalt, el primer bordo l’hem fet per mar, encara amb en Vila i en Jan, passant primer la primera boia. Després poc més, afavorit pel lio a la sortida i el pica-baralla entre en Rafel i en Vila, ja només he hagut de navegar.

Regata del 24 de juliol 2022. Crònica de Llorenç Mateu.

Vent del 200 suau però que ja es veia que aniria cap a garbí i pujaria i així ha estat; ha pujat fins uns 8 nussos pel que em tingut una navegació ràpida i còmode.
La sortida estava una mica afavorida a barca i això ha fet que ens apilotonessim uns cuants amb el que en Jordi ha aconseguit sortir bé però l’Arnaud i jo em quedat mal posats, ell s’ha menjat comitè i jo he sortit tard i desventat, tenia en Jordi a davant i no podia virar Pk tenia l’Arnaud a darrera així que he començat a caure per sortir del vent brut però tenia en Jaume Vivo a sota i tampoc podia fer res… així que l’he deixat passar i ara si, amb vent net he començat a navegar però en Jordi m’havia tret molta distància. Al arribar a la primera boia en Jordi passa primer en Lilu segon després jo i en Bernat darrera meu. Al llarg he passat en Lilu i m he apropat a en Jordi però encara em quedava lluny, al segon llarg mina mica mes però seguia mantenint un bon marge.
A la segona cenyida en Jordi i jo hem anat per dalt mentre que la majoria de la flota ho ha fet per terra i hem arribat a la boia amb molta distància.
Una popa molt divertida amb mil tarbutjades i cada vegada mes aprop del Jordi que el tinc a tocar però no el puc passar.
Tercera i ultima cenyida, ganivet a la boca i cap amunt, en Jordi ha anat per terra i quan veu que vaig amunt em marca, virada i cap a meta, en Jordi està una mica davant però jo tinc mes barlovent i entrem pràcticament igual. En Pol ens diu que he passat jo primer però hagués pogut guanyar perfectament ell.

Regata del 4 de juliol 2022 – Crònica de Rafel Farrés.

Comencem la regata amb un vent en el límit dels 4 nusos que anirà variant entre 6 i 3 nusos durant la regata.
A la sortida busco el comitè, tot i perdre posicions, amb l’objectiu de no tenir entrebancs per virar amunt, ja que em sembla que el vent s’envà una mica a l’esquerra. En la pràctica veig que al poder sortir amb vent net és progressa bastant bé per terra i no ho faig. Lilu ha fet una molt bona sortida i va clarament primer. Jordi i Llorenç, tot i que han sortit abans que jo els tinc a sotavent, i es que estan en un grup on es van traient el vel els uns als altres. Viro en linia de la boia 1, i veig que puc passar per proa de tota la flota. Inclòs el Xavi Vila, que tot i que em crida estribord, està prou lluny per poder passar tranquil·lament. El vent a prop de boia està més a l’esquerra que a la sortida i la majoria dels que han virat amunt, han de repicar per poder passar.
L’única amenaça és el Pep que, mentre jo vaig mirant on està tothom, ell es centra a navegar fi i arriba a boia abans que jo.
Al primer llarg sortim relativament junts el Pep, que va primer, i jo darrere, i hem fet un petit forat amb la resta que venen més agrupats i en conseqüència més lents.
A la boia 2 Pep segueix davant, però amb la trabujada li costa agafar el rumb nou i orsar. Jo passo molt a prop de boia i orsant aconsegueixo situar-me primer. A partir d’aquí, sense entrebancs es qüestió de centrar-se en la navegació. El Pol ens despista perquè ja ha tret la boia 2, està situat més amunt de la boia 1 i el confonem amb aquesta. Virem tard pensant que hem de passar la boia que porta el Pol enganxada a la llanxa, i veiem que ens sobra molt per anar a la boia 1.
La popa és fa eterna i sembla que el vent s’acaba. La tercera cenyida es fa també eterna perquè el vent ha baixat molt, i comencem a dubtar de si podrem acabar. A l’apropar-nos a la línia, el vent torna a pujar i s’envà a l’esquerra un altre cop, i hem de repicar per passar la línia. Al final veig darrere el Damià que ha aconseguit passar al seu pare i es situa segon després de fer una molt bona regata.